Fraktkostnader

Velvære-Grossisten belaster deg selvfølgelig ikke mer enn nødvendig. Hos oss er det ingen skjulte kostnader, her er det Posten og Schenkers vanlige satser som gjelder. Prisene varierer avhengig av valgt fraktmåte og vekt/volum på forsendelsen.

 

Velvære-Grossisten leverer i utgangspunktet til hele fastlands-Norge. Vi sender ikke til adresser utenfor Norge.

 

Feil eller manglende leveranser

Hvis du mangler en eller flere varer, eller har fått feil vare levert i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke skyldes at varen ikke er på lager hos oss, må du kontakte oss så fort som mulig.

Send oss en e-post på ordre@vvg.no E-posten må inneholde ordrenummer og informasjon om hvilket varenummer som mangler, evt på varen som er feillevert.

Vi vil da undersøke saken, og rette opp feilen uten ekstra kostnad for deg.

Vare skadet under transport

Hvis varen er skadet under transport, må du fylle ut skadeskjema som du får hos vedkommende som leverer varen.

Ta bilde av varen og send oss e-post til ordre@vvg.no med bilde vedlagt og ordrenummer.
Vi søker erstatning mot transportøren og retter opp feilen uten ekstra kostnad for deg.

Lovverket henviser til at du gjør ting «innen rimelig tid» og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.

 

Varer som er på lager, sendes ut samme dag, eller dagen etter bestilling. Dette vil variere ut ifra når på døgnet ordren blir lagt inn.

Leveringstid vil variere avhengig av leveringsadresse og fraktmåte.

Når varene er klargjort for forsendelse fra vårt lager, sender vi en leveringsbekreftelse pr e-post til adressen du har oppgitt.

Leveringsbekreftelsen sendes før Posten eller Schenker henter varene hos oss.
Det kan derfor ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, må du bruke pakkesporing fra Posten eller Schenker sine hjemmesider.

Posten Norge sin hjemmeside: www.posten.no

Schenker sine hjemmesider: http://www.schenker.no/

 

Kjøper du en vare hos Velvære-Grossisten slipper du å bekymre deg for om pakken får plass i postkassen din, om du må helt til postkontoret for å hente den, eller om du rekker å hente den før postkontoret stenger. Hvis du vil, leverer vi pakken din på døren.

All frakt skjer med Posten Norge eller Schenker, og vi tilbyr ulike fraktmåter.

Fraktkostnad og estimert leveringstid blir opplyst ved bestilling.
En forutsetning for at estimert leveringstid blir overholdt, er at alle varer i ordren er på lager.

Enkelte fraktmåter er kun tilgjengelig for enkelte postnummer, og kan ha begrensninger på vekt/volum.

Brev uten sporing

Brev uten sporing er fremme 1-3 dager etter den sendes, de aller fleste steder i landet.
På noen få strekninger vil det ta 2-5 dager etter at pakken er innlevert Posten.
Ordren din kommer som et vanlig brev og det er ikke mulig å spore sendingen.
Servicepakke

Servicepakke er fremme 1-3 dager etter at den sendes, de aller fleste steder i landet.
På noen få strekninger vil det ta 2-5 dager å levere pakken.
Pakken vil være merket med sporingsnummer som du kan spore via Posten sine hjemmesider. Se ”Pakkesporing”.

Ved bruk av Servicepakke blir varen levert nærmeste postkontor for henting. Posten sender ut hentemelding når varen ankommer postkontoret.

Det er mulig å bestille hjemkjøring, selv om varen er sendt som Servicepakke. For å bestille hjemkjøring ringer man Posten kundeservice på tlf 810 00 710 og oppgir sporingsnummer som du har fått tilsendt på e-post.

Kostnaden for dette kreves inn av Posten ved levering.

Servicepakke kan benyttes for alle produkter som veier opptil 35 kg, og for begge betalingsmåter.

Generell informasjon om Posten Servicepakke.

Hjem på dør om kvelden

Hjem på dør om kvelden er fremme 1-2 dager etter den sendes, de aller fleste steder i landet.
På noen strekninger vil det ta 2-4 dager å levere pakken.

Pakken vil være merket med sporingsnummer som du kan spore via Posten sine hjemmesider.
Se ”Pakkesporing”

Ved bruk av «Hjem på dør om kvelden» blir varen levert hjem på dør mellom klokken 17.00 og 22.00.
Hvis du ikke er hjemme for å ta i mot, blir varen levert til ditt nærmeste postkontor og hentemelding blir lagt i postkassen din.

Posten prøver kun å levere èn gang, og de ringer ikke før de kommer.
Hvis du ikke skulle være hjemme når de kommer, kan du bestille ny hjemkjøring mot betaling.
Kontakt Posten kundeservice på tlf 810 00 710 og oppgi sporingsnummer som du har fått tilsendt på e-post.

Kostnaden for ekstrakjøring kreves inn av Posten ved levering.

«Hjem på dør om kvelden» kan benyttes for alle produkter som veier opptil 35 kg, og for begge betalingsmåter.

Det er begrensninger i dekningen for denne tjenesten.
Hvis du ikke får velge «Hjem på dør om kvelden», har ikke Posten mulighet for å levere på ditt postnummer.
Man får da kun mulighet til å velge Servicepakke.
Posten «tyngre på døren»

Posten tar kontakt for å avtale tid og dag for levering, minst en dag før levering.
I byer og tettsteder kan du velge mellom flere ukedager samt dag-/kveldsutlevering.
For andre postnummer har Posten kun utkjøring 1-2 dager i uken hvor utkjøring foregår enten på dagtid eller kveldstid.

Når du kan få din ordre utlevert, avhenger derfor av når ordre blir plassert i forhold til Postens fremsendingstid og utleveringsmuligheter. Posten kontakter deg for avtale om utleveringstidspunkt.
På dagen for levering blir du normalt kontaktet av Posten ca. 30 minutter før utlevering.
Det er ingen mål- og vektbegrensninger, men likevel noen begrensninger:
Kollivekt må ikke overstige det to personer, problemfritt og uten risiko for skader, kan bære i hus. I motsatt fall skjer levering på bakkeplan.
Varens fysiske mål og beskaffenhet må være slik at to personer, problemfritt og uten risiko for skader, kan bære i hus. I motsatt fall skjer levering på bakkeplan

Generelt
For at levering skal gjennomføres det må være kjørbar vei uten hindringer (f eks privat bom) for lastebil, frem til dør.
Dør-/ringeklokke må være korrekt merket.
Mottaker må være til stede ved mottak for kvittering

Ved kjøp på avbetaling, vil varen kun bli utlevert mot gyldig legitimasjon til vedkommende som har bestilt varen og som står påført kjøpskontrakten.
Fullmakt godtas aldri.

Posten tyngre på døren benyttes for alle produkter som veier over 35 kg, er mer enn 240 cm langt, og for begge betalingsmåter.

Oppkrav

Velvære-Grossisten sender ikke varer som oppkravspakker.

Hente selv

Det er mulig å hente lagervare på vårt lager i Stavanger, Hillevågsveien 70.
__________________________________________________

Samtlige priser er eks mva og frakt hvis ikke annet er spesifisert.
Våre forhandlere kan ha andre vilkår. Bildene kan avvike fra virkeligheten.
Forbehold om prisendringer og trykkfeil.